Je klantreis in kaart brengen: hoe doe je dat?
Wat is een klantreis en waarom is het belangrijk? De klantreis, ook wel customer journey, beschrijft de stappen die een klant doorloopt vanaf het eerste contact met jouw bedrijf tot aan een aankoop en daarna. Het in kaart brengen van deze reis is essentieel voor het...
Een opt-in formulier maken voor je mailinglijst
Wat is een opt-in formulier? Een opt-in formulier is een online formulier waarmee geïnteresseerden zich kunnen inschrijven voor bijvoorbeeld een nieuwsbrief, weggever of een aanbieding. Dit formulier vraagt altijd om minimaal een e-mailadres en een voornaam. Opt-in...
Soorten funnels: welke verschillende funnels zijn er?
5 verschillende soorten funnels In de wereld van online marketing zijn er verschillende soorten funnels die je kunt inzetten, elk met een specifiek doel. In deze blog bespreek ik de meest gebruikte funnels en hoe je ze effectief kunt inzetten voor jouw business. Of je...
Hoe maak je een goede weggever?
Wat is een weggever? Een weggever, ook wel freebie, leadmagnet of klantenmagneet genoemd, is een gratis cadeau wat je mensen geeft als ze zich aanmelden voor je mailinglijst. Je geeft iets waardevols in ruil voor een e-mailadres. Gratis...
Welk email marketing programma is het beste?
Het beste email marketing programma bepalen is soms best lastig. Email marketing is en blijft een van de meest effectieve online marketingkanalen om direct in contact te komen én te blijven met je doelgroep. Of je nu een een zelfstandig ondernemer bent, een team om je...
Zichtbaarheid alleen levert niks op
Hoe je met email marketing en funnels wél resultaat boekt! Heb je ooit het gevoel gehad dat al je inspanningen om zichtbaar te zijn op social media, via advertenties of andere kanalen nauwelijks iets opleveren? Je bent niet de enige. Veel ondernemers investeren veel...
Leadgeneratie: wat is het en hoe doe je het?
Wat is leadgeneratie? Leadgeneratie is eigenlijk het proces van het vinden en aantrekken van mensen die geïnteresseerd zijn in wat jij aanbiedt, zoals jouw producten of diensten. Het is als het zaaien van zaadjes - je wilt mensen vinden die mogelijk geïnteresseerd...
Hoe schrijf je een goede zakelijk email of nieuwsbrief voor je mailinglijst?
Schrijf een pakkende onderwerpregel voor je email Het succes van het openen van je e-mail hangt af van de onderwerpregel die je kiest. Voordat mensen je e-mail openen, zien ze wie de afzender is en wat het onderwerp is. Het is belangrijk om de nieuwsgierigheid van de...
Hoe bouw je snel en eenvoudig een mailinglijst op?
Wat is een mailinglijst? Een mailinglijst is in feite een verzameling van namen en e-mailadressen van mensen die jou toestemming gegeven hebben om informatie over jou en jouw bedrijf te ontvangen. Deze lijst biedt jou de mogelijkheid om verschillende vormen van...
Hoe maak je een nieuwsbrief die echt opvalt?
In 6 stappen een effectieve nieuwsbrief maken Een nieuwsbrief is een krachtig marketinginstrument om je publiek te bereiken, betrekken en converteren. In deze blogpost gaan we dieper in op hoe je in 6 stappen een effectieve nieuwsbrief maakt voor jouw online business....